Suomen Nurmiyhdistys - nurmialan yhteistyöfoorumi

Suomen nurmi-tutkimuksen edistäjä ja nurmialan yhteistyöfoorumi

​

• järjestää keskustelu-, esitelmä- ja tiedotustilaisuuksia

• tiedottaa jäsenilleen alan tapahtumista ja esitelmätilaisuuksista

• kokoaa ajankohtaisia tietopaketteja

• myöntää apurahoja nurmitaloustutkimuksiin, opinto-matkoihin ja retkeilyihin

• tukee alan julkaisutoimintaa

• toimii yhteistyössä saman luonteisten ulkomaisten yhdistysten ja laitosten kanssa

IMG_20170526_105950.jpg

Tapahtumat ja seminaarit

​

Nurmiyhdistyksen itse järjestämät sekä muut alan tapahtumat ja seminaarit  ovat keskeinen osa toimintaa.

20220624_210632.jpg

Yhdistyksen julkaisut

Suomen nurmiyhdistyksen julkaisuja -sarjassa, ISSN
1239-1344, on ilmestynyt lähes 30 julkaisua. Lisäksi yhdistyksen ja LUKE:n tuottama
Nurmitieto, ISSN 1795-6390, tarjoaa tietoiskuja rehu-, siemen- ja energiantuotantonurmien sekä nurmikoiden viljelystä, käytöstä ja nurmitalouden laajuudesta sekä taloudellisesta merkityksestä.

Nurmitieto on hyödyllinen tietolähde alan ammattilaisille, opiskelijoille ja harrastajille. Artikkelit ovat alan asiantuntijoiden kirjoittamia. Tarjolla on kuvauksia mm. nurmen laadun määrittämisen käsitteistä, ilmiöistä, nurmikasvien erityispiirteistä sekä tilastokuvauksia.

Marketta Rinne2

Apurahat, matkakertomukset ja seminaariesitelmät

​

Nurmituotannosta kiinnostuneille kotimaiset ja ulkomaiset kokoukset, kongressit ja konferenssit ovat tärkeä tiedonvaihtokanava ja uusien tutkimustulosten esittelypaikka.

Nurmiyhdistys myöntää hallinnassaan olevista varoista apurahoja opintomatkoihin ja retkeilyihin.

Yhdistyksen jäsenten toivotaan julkaisevan matkakertomukset niistä ja muista alan kongresseihin ja konferensseihin tekemistään matkoista sekä seminaareissa pitämänsä esitelmät.